Wednesday, October 8, 2008

SERBUK TANGAS-untuk wanita



KHASIAT

Baik digunakan oleh wanita selepas bersalin, juga pada bila-bila masa diperlukan seperti gatal-gatal atau kulat pada kemaluan.


Dirumus khas bagi mengecutkan luka, mempercepatkan proses penyembuhan luka, mencair dan mengeluarkan darah beku/ kotor, memberikan kesegaran dan memulihkan tenaga secara semulajadi.

Bagi wanita yang bukan dalam pantang pula, ia dapat membantu mengecutkan rahim dan menjaga kesihatan luaran dan dalaman. Di samping meringan dan menyegarkan badan. Kesihatan luaran seseorang wanita akan terpancar hasil daripada sihatnya dalaman mereka...insya Allah.

CARA

Penggunaan di rumah
Ambil satu peket Serbuk Tangas. Masukkan ke dalam baldi kecil. Masukkan 1/2 bahagian air panas ke dalam baldi.
Wapkan bahagian yang luka/ atau tidak luka 10-15 minit. Gunakan kain selubung seperti kain batik dan lain-lain untuk menutupi bahagian paras pinggang hingga ke bawah kaki dan baldi untuk memastikan wap terkumpul secara maksima. Boleh digunakan setiap hari.

Penggunaan di Pusat/ Butik Kecantikan

~Set ini mengandungi:
1. Tempat duduk tangas
2. Serbuk tangas
3. Kain sarung tangas
*Pengguna boleh bertangas dengan selesa dengan duduk di atas tempat yang disediakan.

~Penggunaan Tangas ini boleh digunakan secara menyeluruh (Tangas Badan) khususnya bagi wanita-wanita selepas bersalin atau yang ingin menjaga kesihatan dan kecantikan tubuh badan dengan menggunakan teknik sauna. Sepeket Serbuk Tangas dituang ke dalam periuk sauna dan bolehlah bertangas seluruh badan.

Penggunaan Tangas kering
Bagi mereka yang lebih suka bertangas cara kering, boleh menaburkan Serbuk Tangas ini ke atas bara arang dan bolehlah bertangas di atas bara itu. Biasanya, badan akan rasa lebih sihat dan ringan.

BAHAN-BAHAN

Daun Sirih, Manjakani, Serapat DLL.


HARGA
RM20 W.M/25 E.M + POS RM6(W.M)/ RM9(E.M)
USD14 termasuk pos (International)


SET BERTANGAS=RM325 HARGA BARU BERMULA JUN 2011/ RM258 HARGA LAMA

http://4.bp.blogspot.com/_ShhqpN3bwYs/SYj8xHkl8eI/AAAAAAAAAGk/q7JmRK7dskU/s320/alas2.jpghttp://3.bp.blogspot.com/_ShhqpN3bwYs/SPVMkdhmRjI/AAAAAAAAAEE/xtM1VVS9r1s/s400/Bangku+tangas+Alter.jpg

ALAS DUDUK SET BERTANGAS SAIZ BIASA

http://4.bp.blogspot.com/_ShhqpN3bwYs/SYj8xdSI2-I/AAAAAAAAAGs/T5Cackon5x8/s320/alas3.jpg

Alas Duduk Set Bertangas: Saiz yang lebih besar kepada yang memerlukan.


http://1.bp.blogspot.com/_ShhqpN3bwYs/SYj8xIqORuI/AAAAAAAAAGc/RflfJMBOhbI/s320/alas1.jpg
Set Lengkap Bertangas telah berjaya menolong orang ramai untuk kehidupan yang lebih ceria. Ramai yang telah memilikinya dan ramai juga yang ingin memilikinya, tetapi kepada sesetengah orang masalah yang timbul ialah Set Lengkap Bertangas yang ada agak kecil bagi mereka dan menyulitkan apabila duduk diatasnya untuk proses bertangas.

Kini jawapan kepada masalah tersebut sudah ada. Alas duduk bangku tangas yang lebih besar telah berada dipasaran dan anda boleh memilikinya hanya dengan RM78.00. Ianya dibuat daripada kayu balau yang kuat dan tahan air. Unit dijual berasingan (opsyenal) dan diberi jaminan 5 tahun.

Kenapa perlu memakai Kain sarong tangas ketika bertangas?

KAIN SARUNG TANGAS=RM48+8 POS



Ketika bertangas anda duduk diatas Bangku Bertangas. Wap herba yang keluar kebanyakannya keluar dari lubang besar selebihnya dari lubang-lubang yang kecil. Selagi anda memakai Kain Sarong Tangas anda tidak perlu risau tentang pembaziran wap herba. Ini kerana semua wap herba akan dirangkumi oleh Kain Sarong Tangas dan badan anda akan mendapat faedahnya. Itulah sebabnya Kain Sarong Tangas sangat perlu ketika bertangas.

Anda mungkin membandingkan dengan kain pelikat atau kain batik. Kedua-dua kain tersebut sangat kecil jika dibandingkan dengan kain Sarong Tangas Jana Herba. Ketika anda duduk diatas bangku tangas kaki anda sedikit membengkok oleh itu kain pelikat atau kain batik tidak dapat melitupi bangku tangas tersebut. Satu lagi masalah, jika memakai kain pelikat atau kain batik bau wap herba tersebut susah hilang walaupun selepas 3 kali dibasuh.

Kain Sarong tangas Jana Herba juga dilengkapi dengan tali pencerut mudah ubah. Ini membolehkan anda memakainya pada paras pinggang seperti kain telekong atau paras leher seperti berselubung. Cuma ubahkan tali pencerutnya pada kedudukan yang selesa dan anda boleh bertangas tanpa perkara yang merimaskan.

***Utk pembelian kain tangas dan serbuk tangas sekaligus (2 in 1) tangas jenis Samporna disertakan, bukan tangas seperti di atas. Harga set RM56 plus RM8.00 KTM pos=RM64.00

UTK TEMPAHAN TEMPAT BERTANGAS: HUBUNGI PN. SALIAH 019 2359314

Harap maklum.

Selamat mencuba...

borders

4 comments:

adieja said...

salam,

serbuk tangas ni ade bape paket yer utk harga RM20 tu?berminat utk pki ms pantang..TQ

Saliah Santhiman said...

salam bnd..7 peket. tq

ej izzah said...

salam saya berminat nak beli set bertangas serta tempat duduk, berapa ye harganyer, dan mcm mana nak beli? ada kedai x?

Siti Zuhairah said...

Untuk sabah harga rm20 + pos rm9? Atau rm25 +pos rm9?